چیلر خنک کننده هیدرولیک | چیلر هیدرولیک

چیلر خنک کننده هیدرولیک

چیلر خنک کننده هیدرولیک | چیلر هیدرولیک

چیلر خنک کننده هیدرولیک از ابزارهای پر کاربرد در صنعت می باشد که به منظور خنک کن روغن هیدرولیک موجود در صنایع سنگین و دستگاه های صنعتی به کار می رود .
افزایش دمای روغن هیدرولیک موجب مشکل در راندمان دستگاه هیدرولیک می شود . به همین سبب باید به طریقی به کاهش دمای روغن هیدرولیک پرداخت .

چیلر خنک کننده هیدرولیک

دو روش معمول برای کاهش دمای روغن هیدرولیک استفاده از مبدل حرارتی روغن هیدرولیک ، مانند مبدل حرارتی هوا خنک و مبدل حرارتی پوسته و لوله است .

روش کار مبدل حرارتی هوا خنک همانند رادیاتور می باشد و به گونه ای می باشد که روغن هیدرولیک داغ وارد تیوب هایی می شود و هوای خنک توسط فن هایی دمیده می شود و روغن هیدرولیک را خنک می کند .
از معایب این روش وابسته بودن دمای محیط و نوسان دمای روغن می باشد .

در مبدل حرارتی پوسته و لوله نیز دمای روغن هیدرولیک را از طریق مجاورت با سیال دیگر که دمای کمتری دارد کاهش می دهند .

روش دیگر برای کاهش دمای روغن هیدرولیک استفاده از چیلر خنک کننده روغن هیدرولیک می باشد . چیلر هیدرولیک از مناسب ترین روش های کاهنده دمای روغن هیدرولیک به شمار می رود .

 

مزایای چیلر خنک کننده روغن هیدرولیک :

چیلر خنک کننده روغن هیدرولیک بر عکس مبدل حرارتی هوا خنک تحت تاثیر دمای محیط نمی باشد . به همین سبب می توان دمای آن را به صورت دقیق تنظیم نمود و موجب نوسان در دمای روغن نمی شود .

در مبدل حرارتی دمای روغن را می توان تا دمای محیط کاهش داد اما در چیلر خنک کننده روغن هیدرولیک دمای آن را می توان به مقدار بیشتر و دقیق تری کاهش داد .

استفاده از آب در فرآیند کاهش دمای روغن هیدرولیک موجب ایجاد رسوب گرفتگی و کاهش راندمان در طولانی مدت می شود . در صورتی که در چیلر خنک کننده هیدرولیک این مورد وجود ندارد .

انواع چیلر خنک کننده هیدرولیک :

چیلر خنک کننده هیدرولیک را می توان به انواع مختلف دسته بندی نمود .

یکی از این دسته بندی ها براساس نوع ماده ی خنک کن آن می باشد . که به سه دسته آب خنک ، هوا خنک و تبخیری تقسیم می شود که هر کدام دارای مزایا و معایبی می باشد و شما با توجه به هدف خود می توانید نوع مناسب آن را به عنوان کاهنده دمای روغن هیدرولیک انتخاب نمایید .

 

چیلر جذبی و چیلر تراکمی نوع دیگر تقسیم بندی چیلر می باشد . که براساس انرژی به کار رفته در فرآیند خنک سازی دسته بندی می شود .

چیلر جذبی با انرژی حرارتی و چیلر تراکمی با انرژی الکتریکی باعث کاهش دمای روغن می شوند .

چیلر خنک کننده هیدرولیک دارای کمپرسور ، اواپراتور ، کوپلینگ ، شیر انبساط و … می باشد .

چیلر خنک کننده هیدرولیک سالها است که در صنعت ما کاربرد دارد و با پیشرفت های حاضر کارایی آن بهبود یافته است و روند کاری آن مناسب تر از گذشته شده است .

شرکت هیدروتب به عنوان یک شرکت معتبر در زمینه ارائه انواع چیلر خنک کننده هیدرولیک طبق تکنولوژی های به روز فعالیت می کند .
چیلر هیدرولیک های این شرکت از کیفیت و کارایی بالایی برخوردار بوده و ضمانت و پشتبیانی این شرکت گواهی بر این ادعا است .
برای خرید چیلر خنک کننده هیدرولیک و همچنین اطلاعات بیشتر از روش های خنک کن روغن هیدرولیک می توانید با ما تماس بگیرید تا ضمن مشاوره با کارشناسان ما بهترین و مناسب ترین چیلر هیدرولیک را انتخاب نمایید .